Monday, May 12, 2008

Hari nie daging naik harga sampai RM 3.00!!ayam pun dah mula naik RM 0.40..tak lama lagi nak jadi RM1.00 la tu..pening!!pening!!


aku tak puas hati betul la harga melambung sangat sampai tahap macam ni sekali!!budget lari banyak oiii...ermmm..tapi harga makanan macam mane yeq??dah ade yang mula naikkan ke??maklum laa..dah 2-3 minggu tak keluar makan...ade sape2 tau??patut ke diorang naikkan harga makanan?

4 comments:

jebat derhaka said...

akum member cyber..ape kabar semua..hamba pun pening gak dgn apa yg berlaku dinegara kita lebih2 lg tantang kenaikan harga barang..tapi kita masih lg bersyukur kerana kerajaan kita masih lg dapat mengawal harga barang..korang tgklah apa yg terjadi di singapura dan thailand..lg teruk..sebab itu,klu nak ikut hati kita..banyak yg tak puas hati..tapi disebaliknya kita masih lg mempunyai kerajaan yg stabil dan pikir tentang penduduknya..kita perlu menyokong bukan menghentam..insyaALlah dengan usaha kerajaan kita,kita masih lg mampu makan nasi..betul tak?jgn klentong bro..ke korang makan dedak..ha3..

21seng said...

wlkmslam.. kami macam saudara jugak, pening pening nak adjust budget.. apa yang terjadi di luar sana ambil lah itu sebagai pengajaran.. Alhamdulillah dan insyAllah orang orang yang sentiasa bersyukur akan sentiasa di lindungi Allah.

Unknown said...

hehehe..tu tandanya kita semua kene kurangkan makan,orang melayu ni mmg tak lari drpd nasi, so pasni kene tukar mkn roti plak..
moral of the story, kita kne bersyukur sbb kita di malaysia still ada makanan yang ckup..Allah msh beri kita rezeki untuk kita teruskan hidup..walaupun harga barang da naik melambung2, kita msih ada bekalan makanan..sama-sama kita bersyukur..

one-J said...

kurangakan makan..??hehehe..semua org tau...makan bukan isu..kurang ke tambah ke tu sume takpe..cite psl hak kite sebgai pengguna..harge naik bukan naik seringgit due bang..berbelas-belas ringgit untuk 1 unit hargenye naik..alangkan naik 50sen je da merungut..lagi la sampai RM15 harge naik utk 1 peket 10kg beras wangi...camne tu?beras tempatan pun tak kurang hebatnye..dekat RM10 naik...